4. oktober 2015

Stylepaste in Aarhus




Som nævnt var jeg i går en smuttur i Aarhus for at holde forsinket fødselsdag for min far. Inden brunch nåede jeg lige et par butikker i Latinerkvarteret. Den charmerende bydel er et af mine yndlingsområder i Aarhus. Da jeg studerede i byen i sin tid, boede jeg i midten af det hele, hvilket var utrolig hyggeligt og noget, jeg satte stor pris på.

I Latinerkvarteret ligger butikken Stylepaste, som efterhånden har eksisteret en del år. I oktober 2014 fik butikken ny ejer og ligger nu i Studsgade. Butikkens koncept har ændret sig fra udelukkende at bestå af tøj og accessories til nu også at indeholde designermøbler, beauty produkter, forskellige slags nips til hjemmet mm. I går besøgte jeg så butikken for første gang efter dens makeover. Det er tydeligt, at der er lagt meget energi i at kredse for detaljerne. I butikken finder man bl.a. lysinstallationer af den dansk/islandske kunstner Olafur Eliasson, kunst af Vilhelm Lundstrøm samt designermøbler og andre designobjekter af bl.a. Finn Juhl, Poul Kjærholm og Hans J. Wegner.

Jeg var meget imponeret, og det er længe siden, jeg har set så flot en indretning! Stylepaste er virkelig i en klasse for sig, og jeg kan kun anbefale at slå et smut forbi, hvis I er på de kanter.
Ovenfor har I lige et par deltaje-snapshots. Resten må I love mig at opleve in real life :)

2 kommentarer:

  1. Lidt ude af kontekst til det her indlæg, I know, men synes det kunne være kæmpe fint, hvis du lavede et indlæg, med billeder af din nye lejlighed! Jeg er selv lige flyttet hjemmefra, og kunne så godt bruge noget inspiration fra din fine stil :) Derudover gad jeg også godt vide, hvordan du lægger den neglelak, du har på, på et lidt ældre billede på instagram (du har bl.a. også en Ganni trøje og et George Jensen armbånd på) :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din besked og søde ord :) Jeg bor i øjeblikket i et fremleje, men lover at strikke en guide sammen/tage nogle billeder, når jeg får et mere permanent sted.
      I forhold til neglelakken så er det meget nemt: læg en naturlig farvet base (eksempelvis beige/nude) og lad den tørre. Til sidst tager du en sort neglelak og laver en prik på hver negl helt nede ved negleroden - that simple! :)

      Slet